Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

luni, 27 decembrie 2010

Prajitura Tavalita prin nuca

Prajitura asta am vazut-o la Teo pe blog si n-am putut sa nu o fac si eu de Craciun,dar am tavalit-o prin nuca simpla nu de cocos,asta pentru ca unora de la mine din casa nu le place nuca de cocos.  :))
Reteta de prajitura e combinata,o particica din retea lui Teo ,altele de pe e-retete,o parte din capul meu. Vreau sa precizez de fiecare data de unde iau retetele ca nu cumva sa fiu acuzata ca fur.Chiar ma gandeam sa incept sa-mi scriu numele blogului pe retete de acum incolo,dar nu stiu cat o sa ma tin de asta...
Bun,sa las vorba la o parte si sa trec la reteta:
  -100 gr unt,300 g zahar,1 ou , 2 lg miere de albine, 400 gr faina,1 plic praf de copt cu sofran de la Dr.Oetker , 300 ml lapte (pentru blat).
- 30 gr unt, 200 gr zahar, 50 gr cacao, 7 inguri lapte, 50 ml rom si daca aveti 6 cuburi de ciocolata cu lapte in casa,puteti sa le puneti. (astea pentru glazura de ciocolata,de fapt sirop) Si nuca macinata,sau nuca de cocos,cum vreti voi.Eu am pus nuca simpla.
Prepararea:
  Untul se amesteca bine cu  zaharul pana cand devin ca o crema.
   
 Se adauga si oul si  continuam sa amestecam.

 
     
Dupa omogenizarea oului,se pune praful de copt:
    Amestecam bine,si turnam cele doua linguri de miere.
                                                   

Apoi punem o parte din faina,amestecam ,lapte o parte,amestecam din nou si tot asa pana se termina faina si laptele.
Punem hartie de copt intr-o tava si turnam amestecul pentru blat in ea:
 
Dam tava la cuptor si cand blatul este maroniu inseamna ca e copt.Pentru ca sa fiti siguri,folositi testul scobitorii.Cand bagati scobitoarea in blat aceasta trebuie sa iasa curata.Atunci e copt blatul.
Lasati blatul la racit si in acest timp preparati glazura.Din pacate de aici nu am mai facut poze dar o sa incerc sa explic cat mai bine.
Siropul  se face asa: puneti untul la topit intr-o cratita mica,cand acesta s-a topit adaugati zaharul si amestecati intr-una. Adaugati si laptele si cuburile de ciocolata si continuati sa amestecati.Apoi puneti cacaua si aveti grija sa amestecati bine si acum ca nu cumva sa  ramana cacaua ne dizolvata.Romul il puneti ultimul,mai lasati putin la fiert iar apoi trageti cratita de pe foc si lasati siropul la racit.Pana se raceste siropul,taiati prajitura cuburi,macinati nuca daca nu o aveti deja macinata.
Treceti fiecare prajiturica prin sirop ,o intoarceti pe toate partile prin sirop,apoi procedati la fel in nuca.
Eu am facut numai jumatate din ele asa,cu cealalta jumatate am trisat putin. :) Le-am dat doar pe o parte prin sirop si tot pe acea parte am si presarat putina nuca.
Exact ca in poza de mai jos :

0 comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...