Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

sâmbătă, 18 iunie 2011

Suc de trandafiri

Tot mi-am dorit sa fac suc de soc si anul acesta insa nu a fost sa fie asa ca am trecut la o alta varianta de suc facut in casa si anume: suc de trandafiri. Am luat niste petale de trandafiri de la mama din gradina si am trecut la fapte. Cum nu am mai facut niciodata din trandafiri, mi-a spus cineva cum trebuie facut insa mai aveam nevoie de inca o reteta, sa ma asigur eu ca am inteles bine si ca nu o fac pe cea mai simpla care ar putea sa nu fie asa buna. Desi desigur, nu neaparat simplu inseamna  si mai putin bun. Cautand pe net am ajuns pe un blog numit ''test daiana1 ''  si nu mai stiu daca am respectat de acolo reteta intocmai dar cert este ca a iesit ceva si la mine :)
   Pentru acest suc frumos parfumat aveti nevoie de (pt. aprox. 1 L de suc):
      petale de trandafiri (rosii si roze, daca nu se poate numai rosii asa cum am avut si eu), 1 l apa calda, o sticla de 1 L sau 1.5 L de plastic sau un borcan foarte mare, zahar dupa gust, sare de lamaie ceva mai putin de o lgta.
Cum sa faceti:
   Eu am spalat petalele de trandafiri si le-am pus pe o foaie sa se zvante putin. Altii nu o fac, eu ma bucur c-am facut-o fiindca am dat si peste teroarea mea, paianjenul  ( !!! )
Apoi intr-o sticla de plastic (asta am avut eu) cu gatul destul de larg, puneti petalele de trandafiri, puneti zahar (asa cum spuneam , dupa gustul fiecaruia, eu am pus sa zic vreo... 3-4 linguri, sigur nu va pot spune ca si eu am pus dupa cat credeam eu ca-mi va placea, oricum puneti mai putin ca la o adica se mai poate adauga zahar) , sarea de lamaie apoi apa calda. Trebuia sa fie fierbinte dar cum eu am avut sticla de plastic, o topeam. Se pune capacul la sticla , se agita usor ca se dizolve cat de cat zaharul si sarea, si se tine intr-un loc luminos insa nu foarte calduros. Se tine cam doua zile timp in care,  o data pe zi, se agita putin si usor sucul si eventual se si gusta.
       Dupa doua zile, se strecoara si se tine la frigider pana cand s-a consumat si ultima picatura:
 
             
      Sper sa va placa acest suc de trandafir.

7 comentarii:

FLORY spunea...

ce bun si parfumat trebuie sa fie,pacat ca n-am de unde sa iau atatea petale!Minunat sucul tau,pupici!

Danutza spunea...

Minunat blogul! Am sa revin cu siguranta! Weekend placut!

violette spunea...

Pare simplu de facut si cred ca e si foarte bun!
weekend placut!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Danutza, te mai astept!

Bucate Apetisante spunea...

Violette, este foarte simplu.
Prima oara am baut in copilarie suc de trandafiri si mi-a placut foarte mult.Dar pe vremea aceea orice bautura dulce era buna :))

Simona P spunea...

Arata superb!!!
Cred ca este foarte parfumat!!!!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Simona,ai dreptate, chiar a fost parfumat.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...